2. juli 2013

Fantastisk seilas i dag. Vi spiste frokost i Farsund før vi kastet loss litt etter klokken 10. Vindretningen var perfekt og de store dønningene fra i går var borte. Sol fra nesten skyfri himmel og god båtfart gjorde rundingen av Lindesnes til en fryd. Vi seilte rundt Lindesnes og valgte å gå innaskjærs til Mandal. Det er ikke noe som er bedre enn å seile gjennom trange sund og tett mot land. Det føles nesten magisk. En stund vurderte vi å fortsette til Kristiansand, men fornuften og frykten for stappfull gjestehavn i Kristiansand sent på kvelden, gjorde at vi holdt på Mandal. Vi bakket inn ved siden av en Jeanneau 45, fortøyde båten og ruslet bort til butikken for å handle noe småtteri.

Det har vært en strålende mild kveld med fottur rundt i området og ikke minst funn av en cache vi ikke fant sist vi var her. Måtte også kikke litt på en Jeanneau Sun Odyssey 57 som lå på andre siden av havnebassenget. Ble brått rammet av 15 fots syken. Rå båt med et hav av plass.

I morgen blir vi i Mandal og satser på en sykkeltur mellom de meldte regnbygene. Det er helt greit med en rolig dag i morgen med litt Jo Nesbø. Jeg er på side 27 i den første boken, så vi kan ikke ha kjedet oss mye.

Stjerneglimt i Mandal

Den nye gjestehavna i Mandal

Gjestehavna

Indre havnebasseng i Mandal

Vakker liten båt

Jeanneau Sun Odyssey 57-snasen!